FANDOM

Postać
Zavac

Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Madziaria
Profesja pirat
Tytuły kapitan Kruka

Zavac - pirat, Madziar. Był wrogiem wszystkich Skandian, odkąd porwał Andomal - wielki bursztyn, skarb Skandii. Po kradzieży odpłynął z Hallasholm, ścigany przez Hala i jego drużynę. Zginął na swoim statku, Kruku, zatopionym przez Skandian.

Historia Edytuj

Napaść na flotę Arndaka Edytuj

Zavac był piratem pochodzącym z Madziarii. Pewnego razu usłyszał o skarbie leżącym w Hallasholm. Po pewnym czasie napadł na flotę handlową Arndaka. Jego podwładni piraci zdobyli trzy statki z floty, a potem popłynęli po ostatni, na którym byli oprócz załogi sam Arndak i jego siostrzeniec, Ernak. Zavac wskoczył na "Tańczącego z Falami" razem z resztą piratów, którzy rozprawili się z załogą kupca. W końcu Arndak został sam, naprzeciw kapitana piratów. Zavac wiedział, że kupiec nie odważy się go zabić, ponieważ jeden z piratów wziął Ernaka na zakładnika. Powiedział, że oszczędzi siostrzeńca, jeśli kupiec mu o skarbie w Hallasholm. Tak więc Arndak nie miał wyboru i powiedział wszystko o Andomalu. Jednakże Zavac skłamał, i utopił skandyjskiego kupca razem z jego siostrzeńcem.

Kradzież Andomala Edytuj

Po kilku tygodniach Zavac na swoim statku przybył do Hallasholm. Wiedział, że normalnie nie dostałby pozwolenia na wejście do portu, więc rozkazał swojej załodze ucharakteryzować statek w taki sposób, aby wyglądał jak po przejściu sztormu. W ten sposób dostał się do portu i miasta. Przebywał tam przez pewien czas, i pod przykrywką naprawiania statku zbierał informacje o Andomalu. Dowiedział się, że raz w roku, po skończeniu zawodów drużyn, Andomal nie jest tak pilnie strzeżony. W końcu Erak kazał mu i jego załodze wynosić się z Hallasholm. Jednak gdy skończyły się zawody drużyn, i skarb był pod pieczą zwycięskiej drużyny Czapli, przypłynął w nocy, ukradł Andomal i od razu odpłynął.

Najazd na Limmat Edytuj

Po kradzieży Andomala Zavac borykał się z innym problemem. Otóż sztorm blokował pływanie po morzu. Kiedy w końcu przestało, mnóstwo statków kupieckich zaczęło wypływać ze spóźnionym towarem. Zavac napadł na jeden z nich, i zabierając skrzynię ze złotem, zauważył szmaragdy. Zapytał się kapitana statku, który powiedział, że pochodzą z ukrytej kopalni w mieście u wschodnich wybrzeży Morza Białych Sztormów, Limmat. Zavac wiedział, że chociaż ma dobrą załogę, w pojedynkę nie zdoła podbić całego miasta.