FANDOM

Postać
Thorn Haczyk

Thorn
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Skandia
Miejsce zamieszkania Hallasholm
Profesja wojownik skandyjski
Broń Topór
Tytuły Potężny
Przyjaciele Hal Mikkelson

Erak Starfollower
Stig
Edvin
Stefan
Ingvar
Ulf
Wulf
Lydia Demarek
Svengal

Thorn Haczyk- Skandianin, członek drużyny Eraka, przyjaciel Mikkela. Pojawia się w serii Drużyna.

Wygląd i charakter Edytuj

Thorn ma siwe włosy (na okładkach brązowe) i niebieskie oczy. Zamiast prawej ręki ma protezę zrobioną mu przez Hala. Pomimo braku ręki i lat pijaństwa wciąż jest bardzo sprawny fizycznie.

Jest złośliwy, ale także odważny i waleczny. W walce pewny siebie i swoich umiejętności. Ma poczucie humoru i skłonność do przekomarzanek z Lydią. Zawsze wie, co się dzieje w drużynie i jak poprawić jej stan. Jest również sprytny i inteligentny. Podczas walki z załogą innego statku on i Stig dokonują abordażu.

HistoriaEdytuj

Wyrzutki Edytuj

Thorn był jednym z największych wojowników skandyjskich. Był uwielbianym Potężnym aż trzy razy z rzędu, co nie udało się jeszcze nikomu innemu. Nikt nie mógł go pokonać, nawet prawie dorównujący mu Mikkel.

Thorn wziął udział w wyprawie łupieżczej do Iberionu. W Santa Sebilli poległ Mikkel, którzy przykazał Thornowi zaopiekować się jego żoną Kariną i synem Halem. Thorn zamierzał spełnić prośbę umierającego przyjaciela, ale w czasie podróży powrotnej do Hallasholm wybuchł sztorm. W jego czasie maszt Wilczego Wichra złamał się, a ręka Thorna zaplątała się w liny. Skandianin był znoszony na dno, dlatego Erak odciął toporem ramię żeglarza.

Po stracie prawego przedramienia Thorn załamał się i znienawidził swojego skirla i przyszłego oberjarla. Na wiele lat pogrążył się w pijaństwie, zaczął trwonić swój majątek i przestał dbać o siebie. Uważał, że bez prawej ręki nie jest w stanie pomóc wdowie po przyjacielu. Próbował zapomnieć o swoim kalectwie i nie możności dotrzymania obietnicy zmarłego przyjaciela. W końcu, Karina silną ręką zmusiła Thorna do zaprzestania picia. Zaoferowała mu mieszkanie w szopie za jej gospodą w zamian za pomoc w pracach domowych. Thorn zgodził się, gdy dowiedział się o tym, że wdowa wie o jego przysiędze zmarłemu Mikkelowi. Przed jednorękim żeglarzem pojawiło się światełko nadzieji.

Z czasem Thorn zaklimatyzował się w nowej pozycji. Zaprzyjaźnił się z Halem, skończył z pijaństwem, ale nie pozbył się swojej niesławy. Dzieci obrzucały go wyzwiskami i kamieniami, a dorośli uważali, że "tacy jak on nigdy nie kończą". Tylko w oczach Eraka odzyskał część dawnego siebie. Otworzyło to Thornowi możliwość korzystania ze swoich skarbów, zatrzymanych przez oberjarla aby nie zostały przepite.

To właśnie Thorn jako jeden z niewielu doceniał umysł Hala i z chęcią pomagał mu przy projektach. W czasie zawodów wspierał chłopaka i Czaple jak tylko mógł, wciąż ich obserwował i trzymał pieczę. Podarował Halowi także miecz Mikkela, zdobyty w czasie wypraw łupieżczych. W zamian Hal wykonał dla niego mechaniczne protezy dłoni, co podniosło na duchu Thorna obrażonego na chłopca po tym, jak ten opowiedział Stigowi o jego przeszłości. W międzyczasie, zaczął jednoręki Skandianin udawać portowego pijaka i z tej pozycji obserwował Zavaca i jego załogę. Doszedł do wniosku, że przybyli tu w nieuczciwych zamiarach. 

Gdy Czaple zostały rozwiązane przez Eraka, po kradzieży dokonanej przez Zavaca, Thorn był bliski powrotu do picia. W ostatniej chwili zrezygnował i udał się do świątyni, w której jeszcze niedawno znajdował się Andomal. Tam podsłuchał rozmowę zrezygnowanych Czapli i postanowił zabrać się z nimi. Razem ze sobą na pokład Czapli wziął swój majątek, który miał się przydać w pogonii za Madziarem.

Najeźdźcy Edytuj

Thorn razem z drużyną Czapli bierze udział w pościgu za Zavackiem, Kiedy sztorm zatrzymuje drużyne w Zatoce Schronienia jednoręki Skandianin organizuje drużynie ćwiczenia takie jak: biegi, walka na miecze i topory, utrzymywanie równowagi itp.

Thorn dostał także dodatkowe zadanie na pokładzie Czapli. Był on odpowiedzialny za operowanie mieczem w trakcie rejsu.

Thorn brał udział w szturmie na Limmat, gdzie razem ze Stigiem dokonał rzezi piratów. Bo bitwie uwalnił jednego z towarzyszy Zavaca, by ten powiedział mu, gdzie zmierza "Kruk".

Ciekawostki Edytuj

  • Zdobył tytuł Potężnego trzy razy z rzędu, co nikomu więcej się nie udało.
  • Mawagansettowie nadali mu przydomek "Drewniana Ręka".
  • Nazywa Lydię "aniołem stróżem", na co ona odgryza mu się "staruszkiem".
  • Na okładkach jest przedstawiany jako brunet, ale jego włosy są siwe.
  • W trzecim tomie, przed walką z "Krukiem" wyrzucił swój hełm do wody na rzecz wełnianej czapki zrobionej przez Edvina, co miało oznaczać, że jest pełnoprawnym członkiem załogi Czapli.
  • Podczas spotkania z królem Duncanem, przedstawił się, jako Thorn "Haczyk"