FANDOM

Postać
Orvik

Pełne imię Orvik Łapacz Węgorzy
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Skandia
Miejsce zamieszkania wieś Mawagansettów
Broń saksa
Kolor włosów blond
Kolor cery jasna
Status Martwy

Orvik Łapacz Węgorzy - Skandianin, mieszkający we wsi Mawagansettów. Kiedyś był w załodze Arnulfa Pogromcy Rekinów, na statku "Wilcza Łapa". Był trzecim wioślarzem. Statek ten wyruszył na wyprawę pewnego lata i nie wrócił. Reszta Skandian uznała, że załoga zaginęła na morzu. Tymczasem oni dopłynęli do nieznanego lądu. Orvik jako jedyny z załogi przeżył napaść Ludzi-Upiorów po przybiciu do brzegu. Znaleźli go Mawagansettowie, którzy przyjęli go do siebie. Zginął podczas ataku Ludzi-Upiorów na wieś Mawagansettów.

HistoriaEdytuj

Morska przygodaEdytuj

Arnulf, skirl "Wilczej Łapy" postanowił złupić zachodnie wybrzeża Hibernii. Orvik, jako wioślarz, wypłynął razem z nim. Zdobywali mnóstwo łupów i złota, i przesiedzieli w Hibernii dłużej, niż powinni. Kiedy zebrali się na powrót, wiatr się zmienił i uderzył nich ogromny sztorm z północnego wschodu, który w ciągu kilku minut zerwał żagiel, a po dwóch godzinach urwała się lina dryfkotwy. Wicher spychał "Wilczą Łapę" coraz dalej i dalej na południowy zachód.

Nieznana krainaEdytuj

Przeżyli jednak sztorm i dopłynęli do nieznanej nikomu wcześniej krainy. Weszli na szczyt klifu, gdzie zaatakowali ich Ludzie-Upiory. Napastników było dwa razy więcej. Skandianie, rzecz jasna, zaczęli walczyć. Orvik patrzył, jak jego towarzysze giną jeden po drugim. W końcu uciekł. Niestety jeden z Ludzi-Upiorów go zauważył i wszyscy pobiegli za nim, żądni krwi. Prawie go dopadli, ale dobiegł do wysokiego występu skalnego. Na dole płynęła rzeka. Myśląc, że woda będzie jego ratunkiem, skoczył. O mało co nie połamał nóg. Prawie utonął, ale znalazł pień drzewa i zaczepił się o niego. Dryfował tak przez kilka dni.

MawagansettowieEdytuj

Orvika wyrzuciło na plażę. Tam znaleźli go Mawagansettowie, którzy zaopiekowali się nim. Wypompowali wodę i owinęli go w koce i futra. Leżał nieprzytomny przez trzy dni. W końcu się ocknął, i jako że nie miał jak wrócić, postanowił zostać pośród nich. Oni nazwali go Polennis, co znaczy "Ten, Który Pływa".

ŚmierćEdytuj

Dwanaście lat minęło, odkąd Orvik znalazł się pośród Mawagansettów. Zaprzyjaźnił się z nimi wszystkimi. Wtedy do nieznanej krainy przybyły Czaple. Miał szansę powrócić do domu, ale nie wiedział, czy naprawdę tego chce. Nagle dostali informację, że Ludzie-Upiory powrócili. Mawagansettowie zazwyczaj kryli się w lesie, ale tym razem, z pomocą Czapli, zorganizowali obronę. Niestety podczas gdy dowódcy Upiorów prowadzili atak frontalny, inna, mała grupa, zaatakowała od wschodu, i przebiła się przez Mawagów. Orvik w bitwie miał za zadanie zajmować się rannymi, z powodu swojego wieku. Kiedy wziął jednego z rannych Mawagów, Upiór rzucił się na niego. Orvik wyciągnął nóż i stanął naprzeciw napastnika. Wojownik atakujący zaatakował dzidą od dołu. Orvik chciał uniknąć ciosu, ale kolano ugięło mu się w momencie skoku. Dzida Upiora rozpruła mu brzuch. W ostatniej chwili zamierzył się nożem w gardło napastnika, który bulgocząc, upadł martwy. Chwilę później Orvik osunął się na jego ciało.