FANDOM

Postać
Lydia

LydiaDemark
Pełne imię Lydia Demarek
Pseudonim Lyd
Płeć Kobieta
Miejsce zamieszkania Limmat
Broń atlatl
Kolor włosów czarne
Kolor oczu brązowe (orzechu laskowego)
Kolor cery oliwkowa
Wiek w serii 17
Rodzina Tomas (dziadek)
Przyjaciele Hal
Thorn
Stig
Ingvar
Ulf
Wulf
Stefan
Jesper

Lydia Demarek - wnuczka Tomasa, mieszkanka Limmat (prawdopodobnie pochodzenia teutońskiego). Jedna z głównych bohaterek serii Drużyna, pojawia się pierwszy raz w tomie Najeźdźcy. Posługuje się atlatlem, z którego strzela niezwykle celnie.

Wygląd i Charakter Edytuj

Lydia jest bardzo ładną szesnastolatką, wręcz urzekająco piękną. Jest nieco wyższa od jej rówieśniczek, smukła, znacznie silniejsza i wytrzymalsza. Ze względu na aktywny tryb życia, jest bardzo silna i dobrze wysportowana, ma muskularne nogi i ramiona nieco szersze od większości dziewczyn.

Ma trochę skośne orzechowe oczy, wysokie, choć niezbyt wyraźne kości policzkowe, śniadą cerę bez skazy oraz czarne włosy, które wiąże wstążką na karku. Te cechy prawdopodobnie zawdzięcza swoim teutońskim przodkom, jak uważa jej dziadek.

Lydia jest bardzo niezależna, uwielbia aktywny wysiłek na świeżym powietrzu, jest bardzo zręczna i sprawna, jest również doskonałym myśliwym i wyśmienitą tropicielką. Z jej zachowania można też odczytać że jest nieco nieśmiała (rumieni się kiedy Czaple mówią jej że jest ładną), i niezdająca sobie sprawę ze swojego piękna. Bardzo często jest drobiazgowa i poważna. Najprawdopodobniej ma bardzo małe poczucie humoru.

Lydia posługuje się atlatlem, z którego strzela z zabójczą precyzją.

Umiejętności Edytuj

Lydia posiada kilka przydatnych umiejętności.

Strzelanie z atlatla i refleks Edytuj

Umiejętności tropicielskie Edytuj

Historia Edytuj

Lydia urodziła się i wychowała w Limmat, wychowywali ją rodzice, prawdopodobnie ma korzenie teutońskie. Lydia już od dziecka uwielbiała przebywać na świeżym powietrzu. W wieku około 14 lat statek jej dziadka został napadnięty i zrabowany przez piratów, w tym ataku zginęli również rodzice Lydii. Opiekę nad niepełnoletnią dziewczyną przejął jej dziadek Tomas, który choć kochał wnuczkę i cieszył się z jej towarzystwa, przyjął ją jako kolejny ciężar. Rodzina Demarków był w trudnym położeniu finansowym, dla tego Lydia chcąc odciążyć dziadka zaczęła polować, a upolowana zwierzyna trafiała albo na targ lub na stół jej dziadka.

Występowanie Edytuj

Pościg Edytuj

Lydia zostaje uratowana z ogarniętego postrachem Limmat, kiedy to okrutny Madziarski pirat Zavac napada na jej miejsce zamieszkania. Razem z drużyną Czapli wypływa ze swojego "rodzinnego gniazdka" i zamieszkuje w Hallasholm.

Niewolnicy ze Socorro Edytuj

W tej części opisane zostało jak Lydia zmaga się z zalotami kapitana drużyny wilków, Rollondem. Lydia wyrusza również do Araluenu razem z Czaplami, gdzie zmienić mieli okręt Wilczy Oszczep. Razem ratują Niewolników z Socorro.

Góra Skorpiona Edytuj

---

RelacjeEdytuj

Z HalemEdytuj

Pierwszy raz spotkała Hala po ucieczce z zaatakowanego Limmat.

Po odbiciu miasta chciała płynąć razem z nim do Hallasholm. Wraz z upływem czasu coraz częściej sądzi, że łączy ją z nim coś więcej niż przyjaźń.

Ze Stigiem Edytuj

Podobnie jak z Halem, na początku sądziła, że łączy ją z nim tylko przyjaźń, ale z upływem czasu sądzi, że łączy ją z nim coś więcej niż przyjaźń. Nie potrafi się zdecydować którego "lubi" bardziej.

Z ThornemEdytuj

Ktoś kto ich nie zna może pomyśleć, że się wręcz nienawidzą. Ciągle się kłócą i przekomarzają. Jednak tak naprawdę są przyjaciółmi którzy oddadzą za siebie życie.

Ciekawostki Edytuj

  • Mawagansettowie nadali jej przydomek "Ta, Która Ciska Włócznią".
  • Znalazła myśliwską chatę wysoko w górach. Na belkach wyryte były imiona poprzednich mieszkańców chaty, w tym Evanlyn. Możliwe, że to Cassandra wyryła swoje przybrane imię, kiedy mieszkała tam z Willem