FANDOM

Postać
Jesper

Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Skandia
Miejsce zamieszkania Hallasholm
Profesja Wojownik
Broń Topór
Kolor włosów Blond
Kolor oczu Niebieskie
Kolor cery Jasna
Wiek w serii ok. 16-20 lat
Przyjaciele Hal Mikkelson
Thorn
Stig Olafson
Edvin
Stefan
Ingvar
Ulf
Wulf
Lydia Demarek

Jesper (znany również jako Jes) - Skandianin, członek drużyny Czapli. Był zdolnym złodziejaszkiem, chociaż nie kradł z chęci posiadania jakiegoś przedmiotu, lecz dlatego, że nie mógł się powstrzymać przed wypróbowaniem swoich umiejętności. Często narzeka.

Wygląd i charakter Edytuj

Jesper wygląda jak większość Skandian, ma blond włosy, niebieskie oczy i jasną cerę. Ma cechy urodzonego atlety, ale jest leniwy. Oprócz tego odznacza się zwinnością i lekkością ruchów, podczas wykonywania ćwiczenia z siecią był niemal tak dobry jak Hal. Zazwyczaj jako pierwszy narzeka i ma pretensje, często ma kłopoty z utrzymaniem dyscypliny.

Umiejętności Edytuj

Złodziejstwo Edytuj

Jesper jest zawołanym złodziejaszkiem. Potrafi szybko i sprawnie zwinąć komuś mieszek z pieniędzmi bądź całą zawartość jego kieszeni. Kiedyś, rozmawiając z kowalem, ściągnął mu z nadgarstka srebrną bransoletę. Natomiast podczas sprawdzianu siłowego ukradł Gortowi srebrny gwizdek, dzięki czemu Czaple wygrały z Rekinami.

Szybkość Edytuj

Chłopak jest również zdolnym biegaczem. Prawie dorównuje Tursgudowi.

Skradanie się Edytuj

W trakcie akcji drugiego tomu Jesper miał za zadanie zawiesić pęcherz wypełniony olejem na bramie w Limmat. Udało mu się to wykonać bezszelestnie, w dodatku prawie wcale nie był widoczny. Umiejętnością tą posłużył się również podczas ataku na chatę w zawodach drużyn.

Biografia Edytuj

Przed akcją książki Edytuj

Nie znamy historii Jespera przed rozpoczęciem akcji. Wiadomo jedynie, że był wyrzutkiem w skandyjskim społeczeństwie z powodu swojego zamiłowania do kradzieży.

Wyrzutki Edytuj

Podczas wyborów do drużyn Jesper, podobnie jak Ulf, Wulf, Ingvar i Stefan został celowo pominięty i nie został wybrany do żadnej z nich, ani Rekinów, ani Wilków.

Najeźdźcy Edytuj

Pościg Edytuj

Niewolnicy z Socorro Edytuj

Góra Skorpiona Edytuj

Nieznany Ląd Edytuj

Ciekawostki Edytuj