FANDOM

Odbicie miasta Limmat przez siły złożone z drużyny Czapli, załogi Wiczego Wichru oraz uciekinierów z miasta, które zostało zajęte przez Zavaca.

Plan Edytuj

Plan odbicia miasta został stworzony przez Hala. Przez trzy noce poprzedzające atak Czaple przewiozły oddział Barata.

Podczas trzeciej nocy Hal oraz Jasper podryfowali razem z kłódą do wschodniej bramy. Tam też były złodziejaszek zawiesił pęcherz z oliwą na niej. Z odpływem wypłyneli na morze. Cała akcja zakończyłaby się tragedią, gdyby nie chorągiewki zrobione przez Edvina. Zostają przechwyceni przez Czaple i odwiezieni do bazy za miastem. Hal i Jasper przez pobyt w wodzie oceanicznej byli wychłodzeni co niemal ich zabiło.

Bitwa Edytuj

Po odespanej nocy Hal oraz Jasper wraz z drużyną wypływają, aby rozpocząć walkę. Wilczy Wicher pozbawiony masztu i balastu płyną przez mokradła, aby zaatakować z flanki, ludzie Barata atakowali z drugiej strony, natomiast Czaple miały przeprowadzić atak od wschodniej bramy. Bitwę rozpoczęła seria strzałów z Zadymiarza w stronę wież chroniących wejścia do portu. Wykorzystane zostały tam pociski płonące. Lydia miała za zadanie osłaniać drużynę. Niestety podczas przeładowywania balisty Ingvar został trafiony strzałą w bok. Hal po udaniu się w pozycję bezpieczną załamał się. Nie spodziewał się rannych i czuje wyrzuty sumienia, że zawiódł przyjaciela. Z pomocą przychodzi Thorn, który mówi mu że tak czasami bywa i powinien teraz zająć się zadaniem. Miejsce Ingvara zajeli bliźniacy, którzy z wielką trudnością naciągali cięciwę.

Po zniszczeniu wież, Czaple podpalają bramę dzięki Lydii, która używając atlatlu rozrywa pęcherz z oliwą. Bliźniacy taranem rozwalają bramę. Drużyna w formacji klina z Thornem na czele szturmuje miasto.

W tym samym czasie Skandianie z Wilczego Wichru zajeli część murów i przebiegają na drugą stronę korzystając z głównej bramy.

Po rozpoczęciu ostrzału byli mieszkańcy miasta, szturmują mury.

Zostanie kontynuowane.